Sjukvården i dag

I förrgår så fick jag ett kärlkramps anfall och jag hade skit ont och åkte in till akuten iljungby.Det var en sjuksköterska som sa till mig att slappna av hela tiden, det är ju inte lätt när man har ont så att man klättrar på väggarna.  Efter en och enhalv timmes väntan så fick jag nog och då skrek jag till dom att dom skulle döda mig i stället då som först kom det en lläkare och jag fick smärt lindring Sköterskan klarade inte av att sätta nål och stack mig flera gånger. Tilll slut så kom jag på ett ställe där dom brukar sätta nålen så jag visade henne och hon fick in den till slut. När jag väl mådde bättre och kunde gå hem så vräkte sköterskan ur sig försök att ta en värl tablett nästa gång innan du kommer hit. Det känndes som det var bessvärligt för henne att jag kommit in, jag kanske störde henne i hennes kafferast. När jag gick ut i korridoren i gen hade jag tänk att säga till henne att jag tyckte att hon skulle byta yrke till skogshuggare eller något, men hon syntes tyvärr inte till

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket uselt bemötande! Jag tycker verkligen du skulle säga till den där sjuksköterskan att hon borde byta yrke. Du kan ju också anmäla till HSAN; http://www.socialstyrelsen.se/klagapavarden

ge din bild av hur det var för dig. Det behövs för att kunna förbättra vården. Mvh/E

2011-12-08 @ 11:20:38
Postat av: Anneli claesson

Hej tack för dun kommentar. Jag mejlade chefsläkaren och hon förstod mig hon tyckte att jag kunde vända mig till patient nämnden jag börjar där så får jag se m.v.h Anneli

2011-12-08 @ 12:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0